Nuffnang BH

Jul 14, 2017

Random talk business

Pos yang aku peram sampai sekarang aku tak sambung menulis pasa business. 

Nanti ada mood aku kongsi lagi. 


"Kalau sedia maklum aku ada join kelas online untuk tambah ilmu aku nak berbusiness.

Kalau tanya balik diri sendiri kenapalah aku start berniaga, alasan paling munasabah aku boleh bagi ialah masa tu aku bosan kerja makan gaji.

Aku nak berniaga supaya masa aku lebih banyak dengan keluarga. Supaya aku ada duit lebihan dan dapat tambah pendapatan keluarga.

Dan bila aku dah masuk sendiri dunia business yang aku tengah buat ni (ala kecil je tak seberapa ni ) aku rasa macam nak patah semula je. Tinggalkan je terus. Hoi rasa menyesal pon ada.

Hoi penat. Aku buat dari A to Z. paling penat bila kena buat keputusan. Dan nak konsisten. Aku ada baca konsistent ni adalah proses. Bila libatkan proses ia memakan masa yang agak lama. Nak bertahan tu.


Setahun pun tidak lagi aku masuk kancah business tapi aku laburkan duit pergi menuntut ilmu dengan senior yang aku rasa aku boleh terima cara dia. "