Nuffnang BH

Jul 27, 2017

kepochi nya Rakyat Malaysia terlebih prihatin

surat kabau BH pon masuk cite ni

Malaysian memang kepochi. :)

Semalam dah baca berita pasal kebocoran maklumat dari sebuah klinik, ujian Darah penyanyi No 1 Malaysia Datuk Siti Nurhaliza dan katanya sedang hamil.

Kalau betul Alhamdulillah dan tahniah. Semoga selamat melahirkan. Kalau tidak mengandung masih belum ada rezeki Allah nak bagi.

Sedih la sikap manusia. Langsung tak ada hormat. Hak privasi orang suka hati je didedahkan. Itu pasal artis, dapat bayangkan benda lain di luar skala yang lebih besar impaknya.

Memang dulu aku pon pernah terkena penyakit tak boleh simpan sesuatu cerita. Contohnya aku dapat tahu siapa yang buat cerita pasal seseorang, hati tak tenteram selagi tak share dengan bff. Selagi tu hati meronta-ronta. Sebab tak rasa aman kalau sorang diri je pendam.

Rasa kalau share dengan bff tu akan rasa lega. Sebab akan melepaskan sakit hati/ tak puas hati berjemaah. Masa tu fikir nak sedapkan hati je.

Padahal berdosanya la aku. siap ajak/ pengaruh orang lain berbuat dosa. Tak pasal-pasal dosa pon dapat sekali.

Itu dulu masa muda belia, dah masuk 30 an ni rasanya hormone tu dah menurun. Dah kurang kisah pasal kehidupan orang lain. Cuma lebih kisah apa depan mata, macamana nak urus kehidupan sendiri sampai malas nak ambil port pasal orang lain.

Sama kes atas ni la, si penyampai/pembocor makluamat ni terlebih excited. Sampai lupa amanah bekerja. Tak baik taw.

Yelah masa tengah rasa nak jadi baik, tengah sedar dosa pahala baikla kukuhkan perasaan tu dalam dada. Bukan bila bercakap je pasal kebaikkan terus dilabel ustazah jadian. Dulu selalu kena cop macam tu. kisah la pulak kan?