Merajuk Susah Nak Move On

Rodiah Amir

Merajuk Susah Nak Move On


Aku punya perangai memang susah gila nak move on. 
Aku selalu teringat apa je orang buat kat aku. 
tambah lagi sakit hati bila orang tu selalu berlegar atau benda tu terbayang-bayang je kat mata ni.

Kalau orang yang rapat dengan aku akan nasihat dah la tu. 
cukup-cukup la kenangkan benda yang lepas. 
Tiada gunanya.

Macam berdendam pon ye jugak. 
Yela masa ni la terbayang semua benda yang dibuat bersama, segala peristiwa dikongsi bersama. Kenangan tu. 

aku pulak jenis kalau sekali berkawan terus melekat dalam hati. 
Payah oi kalau tiba-tiba nak buang.
Fikirkan positive memang dah tak berjodoh nak berkawan sebenarnya. 
Ada la tu Allah jauhkan kita dengan seseorang kan?

Apa aku tulis ni pun bukan tuju untuk sesiapa. 
Harapnya tak ada yang salah paham. 
Apa yang aku share dalam blog biasanya apa yang aku nampak apa yang terjadi di sekeliling aku. 

aku jenis bila berkawan, terus bersaudara ikat janji darah. 
Aku anggap macam saudara aku sendiri.
Bila di tinggalkan aku rasa, separuh nyawa dibawa pergi. 
Amboi terus masuk lirik lagu hahahha.

Ok la akak doakan untuk semua yang memilih untuk pergi dan tak stay dengan akak semoga anda berbahagia dengan pilihan, berjaya dunia akhirat. 
Akak halalkan segalanya. Selamat hari raya ya.


Eh.. kau fikir menang award nak ucapan bagai. Ok bai. 
Tags