Nuffnang BH

Mar 30, 2017

random talk

Assalam,

Aku rasa aku sedang melalui satu fasa sentap, mereput, 
mengecut, macam nak hilang sikit demi sikit kat muka bumi. 
Bukan hilang habis tapi jadi makhluk transparent. 
Ada pon taka pa, tak ada pon lagi la tak apa.

Kalau dulu jangan tak tahu aku dikelilingi la jugak makhluk yang aku boleh ajak borak, 
but semakin menginjak usia, 
bilangan makhluk berkurangan. 
Entah kenapa. 
Factor persekitaran yela memang tak boleh elak.

Lepas tu macam kitaran kehidupan sangat, 
parasite-parasit kembali datang. 
Goyahkan semua yang ada.
Life sekarang pon bukan macam dulu. 
Dulu sibuk penat pon aku semakin membesar dengan jayanya. 
Sekarang aku penat semakin turun berat badan. 
Sebab dulu kalau ada yang tak kena hentam makan benda sedap-sedap, 
badan masih kuat nak terima.

Sekarang dah berusia tak berani makan bukan-bukan. 
Nak pulak anak kedua alegic semua benda.
Terus hilang selera. 
Sekarang ni apa sahaja mendatang dalam hidup aku punya peel like tadah je.

Ada masalah aku memang bengang tapi tadah je. 
Penat buat kerja rumah aku tadah je. 
Eh penat. Dulu muda larat la nak bising. 
Dah tua ni hadap jela. 
Nak buka mulut pon dah tak larat. 
Malas fikir.
Ni suami nak outstation. Haishh penat nya nak fikir.


Malas. 

No comments: