Nuffnang BH

Nov 15, 2016

Kaitan Ameng Gegar Vaganza 3 dengan aku


Jujurnya sebelum menyertai GV3 hidup saya tenang tetapi sekarang saya sering tertekan mungkin kerana faktor usia dan tidak lagi mampu bekerja terlalu keras. Saya yakin akan melakukan kesalahan sama lagi selepas ini kerana saya tahu kemampuan saya berada di tahap mana sekarang.

Komitmen lain dan jadual padat setiap hari turut menambahkan tekanan sehingga saya berharap terkeluar kerana ingin meneruskan kehidupan.

Itu apa Ameng cakap tentang tekanan yang dia hadapi sekarang:

I feel u Ameng chewah. Bukan la kata aku pon masuk bertanding gitu tapi tekanan dari competition GV3 ni lebih kurang macam tekanan life aku sekarang.

Tak nak salahkan sesiapa sebab memang aku pilih untuk push diri aku out of my comfort zone. Rasa nak habiskan cepat-cepat dan menang bergaya.

Sampai aku luahkan kat adik beradik aku yang dunia ni tak seronok langsung. Nak bersatu dan berehat kat akhirat nanti. In sha Allah. 

Semoga aku dapat beramal ibadat dan pahala kananku dapat menangkan aku di akhirat kelak.

Perasaan sekarang bagai nak lari ke dinding dan rempuh. Biar penyek seketika supaya aku boleh berdarah dan pengsan. Heh?

Aku terkapai-kapai dengan kejutan-kejutan yang kadangkala tak terjangkau tangan nak cover. 

Macam tadah air hujan turun dari langit. Luas sangat dan banyak.

Paham? Kalau paham minta doakan yang terbaik untuk aku. 

Kalau tak paham sila  Abaikan.


3 comments:

Nor Shahida said...

sy pon rse yg same....rse tertekan dgn keadaan hidup skg ni...sampaikan sy rse lebih bgus xhidup lg di dunia ni dan nk rse tenangnye di alam kematian..klo lah dh ckup amalan..sy harap nyawa diambil...nk rehat selamanye....

Nor Shahida said...

sy pon rse yg same....rse tertekan dgn keadaan hidup skg ni...sampaikan sy rse lebih bgus xhidup lg di dunia ni dan nk rse tenangnye di alam kematian..klo lah dh ckup amalan..sy harap nyawa diambil...nk rehat selamanye....

Rodiah Amir said...

Nor Shahida,

Situasi kita mungkin berbeza tapi perasaan tu seakan sama. mirip.
Kakak saya kata dunia sementara ni pon kita boleh cari syurga, terserah kita tapi orang-orang sekeliling yang buat syurga kita jadi Neraka.

Saya tak kuat mana jadi saya doakan kita sama-sama kuat ye.
Pandang sekeliling. ibu bapa dan keluarga alasan terkuat untuk kita teruskan kehidupan.

terima kasih sudi singgah.