Citarasa Pastri Jepun, Komugi

Rodiah Amir
0
Siapa sini suka makan benda manis dan sedap dan lembut dan membuatkan kita bagai di awangan bila makan? Korang dah pernah cuba pastri Jepun, Komugi? Kalau ya, kita geng. 

Aku adalah orang yang begitu teruja bercakap kalau dapat makan, makanan sedap. Kalau korang peminat kek atau dessert atau roti atau apa sahaja berkaitan makanan yang menawan hati korang patut singgah di Kafe Komugi.

Citarasa Pastri Jepun, Komugi 


Confirm tak menyesal. Aku dah pergi few café tapi so far Komugi paling aku satisfied.

Kosmo pernah cerita pasal Café Komugi ni dalam awal bulan October hari tu. In sha Allah selamat dimakan oleh orang Islam. 

Dan aku ada email pihak yang bertanggungjawab iaitu syarikat MULTIPLE REWARD SDN BHD (858098-H), Mr Ling Way Teng yang rajin melayan pertanyaan aku pasal status Halal mereka.


Dalam email Mr. Ling explain:

Hi Rodiah Amir Hamzah,

Thank you for taking the time to write to us, we appreciate a customer who cares for us.

First of all, we, Komugi would like to thank you for the support and concern to our products.

Yes, we understand the Halal status you mentioned is Halal for Muslim.
We are in the midst of working towards Halal certification. We can assure our customers that our local ingredients do come from trustworthy sources that have Halal certification. 

Majority of the ingredients in Komugi are imported from Japan and we would like to reassure customers that all our products are made without pork derivatives or alcohol. 

Komugi would like to cater to everyone, hope that we gave some comfort so to consume our products in ease and peace of mind.

Arigatou Gozaimasu.


Terus hati berbunga ceria. Ok meh nak share apa yang aku pernah cuba dan suka kat Komugi ni. Tak banyak sangat pon cuma aku memang looking forward nak rasa yang lain-lain. 

Kenapa aku suka kek-kek kat sini sebab lembut sangat, tak terlalu manis dan dapat rasa la bahan-bahan dia guna fresh dan berkualiti. Sesuai la dengan prinsip mereka:

At KOMUGI, we offer a deliciously authentic variety of handmade Japanese breads, cakes and confectioneries. Our team of Japanese pastry chefs bake everything daily to ensure you get to enjoy the freshness and true quality of KOMUGI, all made from natural and premium ingredients. 

KOMUGI aspires to make you smile upon taking the first bite! - Mereka berjaya buat aku makan sambil berlinang air mata. 

Why are our breads suitable for consumption by vegetarians? Because we do not use animal fats & animal-derived food ingredients.

Kepada penggemar pastry sila singgah. Oh ini adalah review tidak berbayar cuma suka-suka.

Layan jela gambar makanan sedap bawah ni.













Cottage Cheese kalau makan ni waktu sejuk memang nyaman je. Peminat cheese dicadangkan untuk mencuba. 



Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)