Nuffnang BH

Jul 14, 2016

Selamat Hari Raya.. Raya kan sebulan

As Salam.

Tahun ni turn beraya di Bera. #TeamRayaBera
Tema family aku kali ni warna merah.
Anak teruna kesayangan yang pilih.
Raya ketiga baru balik ke Melaka.

Diberi kesempatan menyambut Syawal dengan orang-orang kesayangan.
Walau Raya kali ni tak semua adik beradik dapat berkumpul tapi sambutan Syawal tu tetap meriah. Raya kali ni pakat duduk rumah je.
Kesihatan mak tak mengizinkan dan ditambah pulak aku yang baru habis berpantang.
Lagi pulak risau Raudah meragam.

Malam raya melepak kat beranda tengok jiran tetangga main mercun.
Siapa kata orang Malaysia miskin? Banyak je jiran tetangga aku bakar duit.
Kaya-kaya semua.
Selepas kaum adam selesai Solat Hari Raya
Maka aktiviti  Pagi Raya bermula dengan sesi bermaafan, bagi duit Raya ke anak-anak  saudara
dan sesi bergambar.
Makan sampai kenyang dan tunggu tetamu datang rumah.

Menu Raya seperti biasa ketupat palas, nasi impit, kuah kacang, lemang kukus dan sate.
Tahun ni kami malas berpenat.
Beli sate siap cucuk. Tinggal bakar je.

Itu jela cerita Raya kami. Apa paling penting dapat berkumpul dan buat mak gembira.
 Alhamdulillah.

Dikesempatan ni, aku sekeluarga mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin. Mohon maaf andai terkasar Bahasa penulisan.






No comments: