Nuffnang BH

Dec 16, 2015

Kehidupan di bulan December 2015

credit google image

Assalamualaikum.

Setelah sekian lama tak menaip dan upload entry baru pasal kehidupan, orang sekeliling dan isu-isu lain. Terlalu penat dan sibuk dengan kehidupan atau nama lainnya pemalas. 

Selepas dua baris ayat aku tulis simtom pemalas ni semakin nampak tanda-tandanya. Kuatkan Semangat.

Sekarang musim cuti sekolah.  Kalau tahun sebelumnya, cuti sekolah bulan December tak bawa apa-apa perubahan kepada aku selain ketenangan diwaktu pagi disebabkan kesibukkan mak bapak budak hantar budak ke sekolah dan cikgu yang suka bercakap di waktu perhimpunan sekolah dengan nada paling tinggi. 

Kali ni, persediaan harus dilakukan sebab anak sulung aku akan masuk sekolah tahun depan. Taski AlHuffaz. Lima tahun dah kau anak. Semoga tidak lah dia takut untuk bergaul dengan manusia lain dan semoga dia dibawah lindungaNya. Aamiin.

Untuk kehidupan sekarang, aku maish gigih melayan mabuk mengandung. Ya, aku disahkan berbadan dua October lepas. Nanti lain entry la aku cerita hal mengandung. 

Untuk kandungan kali kedua. Perasaan takut sentiasa ada, mabuk memang macam dulu, semakin tak kuat nak harung perit jerih ibu mengandung. Tapi Allah pilih aku so aku mampu la kiranya.


Untuk hal pekerjaan, terlalu banyak andaian dan kemungkinan yang bakal berlaku. Ekonomi yang tak menentu. Kos sara hidup semakin tinggi. 

Tambang LRT dan tol yang naik mendadak semuanya menjerut leher. Kezaliman berterusan dan rakyat masih menunggu peluang untuk bangkit. 

Dan aku masih mencari peluang dan ruang untuk berkembang. Doakan. 

No comments: