Nuffnang BH

Nov 16, 2015

Kisah silam dan kisah hitam

As salam

Bila teringat kisah silam kisah hitam aku pernah buat dulu rasa dan-dan tu nak keluarkan otak pastu cuci bahagian memory tu. kalau hidup ni macam drama dah lama aku nak potong bahagian gelap malap diri aku.

Manusia mana yang sempurna. Mujur kisah silam aku tak menjejaskan masa depan aku sekarang ni.  Alhamdulillah. Kisah hitam yang mampu aku bendung. Aku buat dan aku menyesal. Aku bertaubat tapi aku masih sedih fikirkan di akhirat nanti aku mesti kena sebat. Kena hukuman. Ya Allah peritnya.

Selalu aku beri alasan, dulu aku lakukan kisah hitam dan segala kenakalan sebab aku masih muda. Aku mahu mencuba. Aku terpengaruh. Aku kemaruk dan aku bodoh. Tak apa. Tapi lama-lama alasan tu aku dah tak boleh terima. Semakin usia aku menginjak senja aku jadi takut. Aku rasa berdosa.

Ada ustaz pernah nasihat, selalu la beristigfar. Istigfar maksudnya “Aku memohon keampunan dari Allah swt.” Mana tahu bilangan istigfar keberapa Allah makbulkan permintaan kita. Allah menerima permohonan maaf kita. 


Banyak kelebihan istigfar yang kita pandang sebelah mata. Pendek je tapi cukup payah nak amalkan. Sekarang aku gantikan perasaan bersalah yang menghantui dengan istigfar. Sekurangnya terubat. Semoga Allah dengar permohonan maaf aku. 

aamiin. 


credit:http://mama2r.com/2014/11/15/istighfar-kelebihan-yang-sering-dipandang-ringan/