Aku Penat Ya Allah

Rodiah Amir
0

Hoi lately hidup macam tunggang langgang gila. Aku Penat Ya Allah. Lepas je Raya aritu hidup aku tak tentu arah sebab tak sempat kemas rumah. alasan sungguh. 

Bila badan penat rumah terabai. Bila ter missed salah satu rutin macam basuh baju, basuh pinggan semua memang habisla rumah bersepah. 

Mujur suami tak bising sangat. Ok ada la dia bising sikit-sikit tapi dia paham kot kalau almost every day balik rumah sampai pukul 9 malam. Oh penat.

Aku Penat Ya Allah

Sekarang setiap minggu macam janji pada diri sendiri nak cari kotak dan mula mengemas. Janji punya janji memang tak bergerak langsung. Wat the fish sungguh. 

Isnin ke jumaat memang dah penat kerja tinggal sabtu ahad konon hari nak berehat. Mana nak bergeraknya kerja kemas mengemas ni.




Semakin hari semakin tua, tenaga pon dah berkurangan. Mata pun cepat je ngantuk. Itu tanda quality hidup semakin menurun. 

Lepas ni kalau dah start pindah rumah yang lebih jauh dari sekarang macamana la gayanya. Tak kan nak ada orang gaji. Amboi. Melampau.

Arghh rasa kadang-kadang tak terkejar dengan perubahan yang berlaku. Selalu doa mintak pada Allah nak itu ini. Bila dapat dah tak reti nak manage. Macamana tu?

Nak Pindah Rumah Baru


Tahun ni kalau diberi keizinan Allah boleh masuk rumah yang baru dibeli. Tinggal last stage saja. Tahun depan Ikhwan nak masuk sekolah dah. 

Satu habuk pun tak buat apa-apa lagi. Huwarghhh. Besar dah anak aku. Pagi tadi dia cakap burung ada sayap. Kagum sekejap. Sebab burung ada sayap burung boleh terbang. Good Ikhwan good.  

Last week dia mintak aku cakapkan kat makcik tengah bersembang masa azan. Suh makcik diam. Ternganga dan gelak-gelak jela aku. dia faham apa dia kata so aku rasa itu perkembangan baik walau pada pandangan orang lain bila anak semakin pandai bersuara dianggap kurang ajar.

Cukup untuk hari ini. Bersangka baik dengan setiap aturan Allah. Terima kasih Allah. Lagi banyak aku tulis kang jadi tak bersyukur dengan nikmat Allah sudahnya. 
Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)