Nuffnang BH

Jun 29, 2015

Sakaratulmaut dan ingatan

As salam.

Bagaimana pengakhiran hidup aku nanti. 
Bagaimana cara Allah akan memanggil aku datang kepadaNya? 
Bersediakah aku?

Apa kelayakan aku supaya aku dapat mencium bau syurga seterusnya bersama mereka yang terpilih. Allah.. 
aku bukan hafizah, aku bukan dermawan, aku masih tak punya harta sebagai cagaran di syurga. 
Aku kosong.

Wahai Allah, kenapa tak memilih aku menjadi sebahagian hafizah Mu. 
Pilihlah aku Allah untuk mendapat tiket ke syurgaMu.


Benar orang yang diuji dengan penyakit kritikal seperti barah yang menunggu kematian amatlah perit untuk diterima. 

Tapi betapa untung nya bila Allah memilih mereka, lantas mereka mendapat bayangan tempoh bilamana akan nyawa ditarik. 

Beruntungnya mereka. Untuk bersedia. Sedangkan yang lain masih leka. 




No comments: