Nuffnang BH

Jun 1, 2015

kedai mesra pngguna atau sebaliknya?

As Salam.

Aku ni biasa loyal dengan sesuatu tempat makan kalau service dia bagus even makanan dia takla sebagus mana. Sebab yang menutup rasa tak sedap tu dengan layanan yang mesra alam dan manis budi bahasa.

Nak pulak dah ada anak ni haruslah cari service yang bagus, mesra pengguna, dan memang tempat makan sesuai untuk family. Tempat yang selalu jadi pilihan ialah chicken rice shop. Dari segi food and layanan memang kena la dengan apa aku nak.

Nak dijadikan cerita tadi lepas balik kerja teringin nak makan piza. Ikhwan pulak dah banyak kali sebut nak makan mushroom soup. Balik kerja singgah la Domino dekat depan Aeon Big WangsaMaju. Elok je aku beratur ikhwan dah start nak kencing. Haruslah aku cepat2 tanya kat kaunter mintak tumpang tandas. Sambil sengih2 budak perempuan tu cakap toilet hanya untuk staff. Customer tak dibenarkan.

Terus rasa terpadam nafsu nak beli piza. Berkira sangat staff tu aku rasa. Memang aku paham la procedure tapi aku still nak sakit hati. Budak kecik faham jela. Kalau kata nak kencing dah tak menyempat nak tunggu lama2.

Sebab sakit hati aku keluar cari tempat untuk ikhwan kencing then cancel nak order piza. Sebab sakit hati cari branch lain.

Kalaulah staff tu tak berkira mesti aku dengan suka rela beli banyak benda sebagai tanda terima kasih tumpangkan tandas. Tapi oleh sebab ko tak kasik maka aku dengan ini men declare boikot untuk tidak beli di kedai kau lagi. Jangan harap aku nak datang in future.

Moral eh kalau rasa nak makan dengan aman maka persiapkan diri, mental dan fizikal. Sebab macam anak aku time dia buang air besar adalah pada pukul 2.30 petang dan 7.30 malam. So pepandaila timing nak makan pukul berapa.

Itu sebab tahun ni kalau tak ada aral melintang tahun ke 5 aku tak keluar dating tengok wayang.


No comments: