Nuffnang BH

Nov 20, 2014

Kalau dah singa.. singa la jua sampai akhirnya

As Salam,

Perwatakan aku semasa di pejabat dan rumah memang dua karektar yang berbeza. Kalau di pejabat aku memang tegas, garang, sentiasa nak cepat buat kerja, rancang kerja dengan bijak, punctual dan segala benda lagi. Dan kepantangan aku kalau bekerja atau terjumpa orang yang masih tak tahu apa yang dia nak dalam kerja. 

Lambat adalah orang yang rugi. Sama juga masa aku belajar. Aku la antara orang paling awal siap dan tunggu kawan sekelas yang lain bersolek sambal buat muka garang. Kawan aku cop aku singa. Dan aku anggap itu sebagai pujian. Singa handsome what.

Kalau aku balik ke rumah aku mula tukar perwatakan. Aku jadi orang paling pemalas. Paling banyak bagi alasan. Berlambat-lambat dan seangkatannya. Tak tahu kenapa tapi memang macam dah di setkan. Auto set. Husband pernah tegur, kenapa tak aplikasikan apa aku buat di pejabat sama di rumah. aku sendiri tak tahu kenapa.

Semangat tu lain. Mungkin di pejabat aku tiada siapa nak diharapkan since aku memang kerja seorang dan reporting bos sahaja. Kalau kat rumah aku harapakan suami. Contoh segala tugas aku menanam harapan suami akan buat or sama-sama buat. Bila ada harapan konon-konon kerja menjadi sedikit kurang mula la malas. Itu kot alasan paling kukuh aku bertukar macam tu.

Wassalam.

No comments: