Nuffnang BH

Dec 5, 2013

ingat-ingat lupa tarikh penting

Dua hari lepas aku main game dengan suami. Konon-konon nak eratkan kasih sayang disamping aku nak tingkatkan memori aku la. Siyes aku memang jenis dasar manusia malas nak ingat fakta, nombor dan seangkatan. Kalau ko tanya peristiwa bulan lepas. Belum tentu aku ingat pe aku cakap. Lain dengan suami aku, dia mesti ingat sebutir-sebutir apa aku cakap. Tu sebab kalau gaduh aku kalah dengan fakta so kalau menang pon sebab aku tukar strategi aku putar belit keadaan tanpa menyebut fakta mahupun nombor. Agak rumit aku nak terangkan kat sini.

Back to game yang aku buat, sebenarnya aku tiru kat tv je. Objektif aku ialah bila next time gaduh dengan suami atleast dia takda point kata aku asyik lupa and tak kenal dia. Aku senaraikan lima soalan pasal makanan kegemaran, hobi etc then masing-masing teka pasal pasangan. Lima soalan aku jawab dua je betul. Aku bantai gelak. Dan seperti dijangka la suami aku betul hampir kesemua soalan ditanya. Yang aku kene hafal, ingat, tahu pasal suami ialah, dia suka Lisa Surihani, suka sate, hobi dia bersilat, warna kegemaran dia merah dan dia suka nombor 4. Aku teka no 14. Pui. Aku lemah bab ingatan moga dengan cara ni dapat eratkan hubungan kami.


Kengkonon la kan kalau suami tanya aku tiba-tiba bila tarikh merisik, bila tarikh nikah, bapa tahun dah kenal and bersama memang aku failed la. Aku gelak besar pastu rasa macam otak nak pecah. Weh aku malas nak ingat tu semua. Oh please bukan aku tak hargai tapi memang aku malas tahap gaban nak ingat. Tapi aku cuba sedaya upaya untuk ingat. Aku stil ingat tarikh lahir, tarikh nikah and sekarang tarikh lahir anak aku yang seorang tu pon aku ingat-ingat lupa. Pui. 

No comments: