Nuffnang BH

Sep 19, 2013

Emak dirumah dan makan habbatus sauda


Salam,

Bila mood nak up entry beratus kali seminggu datang mula la menggelupur nak menaip je. Pastu gelak sorang-sorang. Nak bercerita tentang life sendiri kang mula la kata syok sendiri, buka aib la itu la inila. Tapi. Ada aku kesah. Selagi tak petik nama orang cukup ye tak? Blog aku kan? Suka hati aku la. Amboi sombong sangat bunyinya. Pedulik.

Weekend aritu kakak sulong aku ajak teman dan tunjuk kedai arab tempat mak, adik, and aku beli barang2 makanan sunnah macam cuka epal, cuka anggur, makanan arab dan sebagainya. Harga pun murah. Dah alang-alang nak tunjuk jalan aku pun beli la kapsul habatussauda. Dalam dia minyak. Campuran minyak yang elok untuk kesihatan. Oleh kerana perkembangan badan aku yang sangatlah membanggakan sekarang ni memang banyak toksid yang perlu dibuang dari badan. Jadi aku beli. harga pun tak mahal. 

Aku memang payah nak maintain kan habit makan supplement. Pemalas ok. Tapi demi memikirkan badan memang dah nak masuk kategori nazak memang kuatkan hati. Dan bermula la perjalanan memakan kapsul. Khasiat segala boleh tengok kat website orang jual ni.  kapsul-habbatus-sauda-khasiatnya
Dan yang aku nak share kat sini ialah aku amat sengsara selepas makan supplement ni. Sebab badan aku banyak angin. mak kata ini adalah reaksi awal ubat dengan badan aku. Yeah. Aku sakit bontot, aku sakit tulang rusuk, pangkal rahim, kulit aku naik biji2 macam ruam. Ini adalah hari kedua. So aku kuatkan semangat. Disamping masalah yang aku sakit2 tu, aku selalu sendawa so aku bersyukur sangat. Atleast taw angin tu keluar. Badan sakit tak yah cakap la. Rasanya 12jam sakit tanpa henti, badan jadi tak selesa dan penat. Bila penat maka ramailah syaitan yang dekat.bisik2 kat telinga ni suh marah2.

Penat aku jadi pemarah. Siapa mangsa yang kene marah of cos la laki aku. Kesian laki aku. Sabor jela. Memang sekarang dia tak sabar pun. Dia tak layan dah if aku marah2. Buatla macamana pon aku bebel la sorang2. Macam orang gila. Dia buat derk tak pun dia layan tab. Lagi aku menyirap. Dan bila fikir-fikir aku rasa bersalah pun ye gak. Laki orang tak de kene marah2, kesian laki aku. Dah setapak ke neraka. Kang masuk cite tanah kubur kang.

Dah panjang aku bebel baru aku perasan pe kaitan entry dengan subject di atas. Hahahha aku nak bagitaw mak ada dengan aku. Seronoknya balik kerja mak ada depan mata. Tengok mak gelak, tengok mak makan. Mak ketawa. Alhamdulillah rezeki. Adik beradik lain tengah jelous semua nak amik mak. Tadi call mak, mak kata mak tengah masak ikan stim. Tak sabar nak balik makan. Doa kat Allah, mintak Allah pinjamkan mak selama yang mungkin. cukupla aku terkilan tak dapat jaga arwah abah. Dengan mak aku tak nak menyesal di kemudian hari.



Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Haditsnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain ”Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim)