Nuffnang BH

Aug 14, 2013

Masa bakal tiba

Salam,

14 August 2013. Saat orang lain menghayati Hari Raya aku dalam kesesakan nafas memikirkan hal kerja. Hal yang bakal mengubah persepsi orang atasan terhadap aku. Nampak kecik tapi besar akibatnya. Selagi 19 August tidak berlalu selagi itu hati tidak tenteram. Kertas kerja pun dibawa balik ke rumah. Nekad nak bagi yang terbaik. Semoga Allah permudahkan.

1 September 2013. Ikhwan bakal genap dua tahun. Janji pada diri no more calling him as baby, even Ikhwan sentiasa baby dihati mama. Owh anak. Ramai tanya bila nak anak kedua. My answer is biarlah rahsia. Kalau boleh biar kakak dapat anak dulu. Kasihan dia. Dulu anak dia meninggal masa dalam kandungan mencecah lapan bulan. Mesti tertekan kalau aku dah nak masuk anak kedua. Menjelang dua tahun Ikhwan dah tahu erti "hantu". Sebolehnya aku ajar dia ghost tu tak wujud. Aku nak ajar syaitan kot dia tak paham so aku ajar "monster" lebih enak aku fikir. Tapi kita merancang Allah yang izinkan. Semalam menangis masuk bilik air tak mau mandi pastu sebut "hantu2". Dalam otak fikir tempat pengasuh yang takutkan sebab Ikhwan suka main air. Suka mandi. 

12 August 2013. Aku lukakan hati seorang kawan. Suami kata aku selfish sebab asingkan diri dari kawan. Aku hanya menjaga hati aku sendiri. Aku malas mengharap. Aku tarik diri. Kalau tak mahu memberi komitmen jangan berani menabur janji. Macam drama melayu kan?


No comments: