Nuffnang BH

Aug 29, 2013

Apa yang digapai/dicapai?

ini pernah aku tulis dalam tahun 2010 tentang hari lahir yang ke 25. tapi aku tak post kan, sekadar ingatan.

Tanggal 13 november 2010 yang lalu genaplah umur aku 25..yea dah 25. Sudah berganjak setahun. Syukur kepada Yang Maha Esa dengan limpah kurniaNya dapat lagi aku merasai nikmat 5 pancaindera dengan sempurna.Thank you Allah. Dan setelah angka 25 tahun di gapai, pencapaian yang dicapai setakat ini adalah:

1.      Keputusan SPM yang suam-suam kuku membolehkan aku menyambung pengajian di peringkat diploma di Uitm di hatiku. Diploma in Banking.

2.      Setelah berhempas pulas diperingkat diploma aku nekad mahu menghadiahkan diri dengan segulung ijazah pentadbiran perniagaan major dalam Perbankkan Islam. Juga di Uitm.

3.      Diterima mengikuti Financial Sector Talent Enrichment Program (FSTEP) di anjurkkan oleh IBBM dan disokong oleh BNM, seterusnya menjadi anak angkat BNM.
4.      Menerima latihan sistem perbankkan Islam di Beirut, Lubnan selama sebulan. Dihantar oleh syarikat bekerja sekarang.

5.      Berjaya menamatkan kursus di OBS lumut selama 10 hari. Diseksa mental dan fizikal habis-habisan.

6.      Menukar status dara pujaan kepada isteri MrZ.
Dan setelah meneliti list di atas aku agak terkilan, pencapaian yang kurang membanggakan. By the way. Selamat ulang tahun Rodiah.

aku taip google image "capai" keluar muka Najib, taip gapai pun ada muka Najib..pasrah jela credit to google image

2 comments:

Aishah Jahirah said...

amboi...da lama gila baru publish...

Rodiah Amir said...

kan..bertahun dah hahah