Percutian Ke Gold Coast Morib

Rodiah Amir
0

Percutian Ke Gold Coast Morib 


Pagi tadi dalam tren akak aku yang sulong tanya pasal price hotel yang aku stay masa bercuti dengan group “Europian fstepian cunz” kat Morib last month. 

Kerlass kan nama group kat whatsapp aku tu..hihiih later leh cite pasal diaorang dalam entry lain. Aku ingat-ingat  lupa plak bila aku pergi hahaha. 

Pergi bercuti sebab nak menenangkan jiwa plus memang akan ada activity bersama group. So after discussion and suggest few places akhirnya pergi ke tempat yang dekat, santai dan yang penting boleh lepak dan berborak.

Sebelum pergi dah baca-baca pengalaman yang stay kat Gold Coast Morib ni. Memang ada pengalaman buruk dan ada yang seronok bercuti kat sana. 

For me pulak tak boleh nak expect yang superb la since bayar pon tak da la mahal sangat. Sedang-sedang je.

Owh pakej ni kitaorang amik yang promotion punya; so dapat dinner, breakfast, and water theme park pass for two. Harga total bayar RM 190++. Murah lah kan? Sebab baru check website tadi harga dah naik ke RM250.


Hotel – room – Studio Suite

Bilik yang aku dapat sebijik dalam website. Cantik siot, katil best, standard la yang ada TV, peti ais kecik, bantal extra etc. Paling the best is jakuzi dia. Sangat terpesona. Hahahhaha. Kat rumah tak de so amik kesempatan la. 

Berendam dalam jakuzi. Bilik aku level 1 menghadap theme park dia. Start check in memang Ikhwan tak senang duduk nak terjun dari bilik. 

Memang meriah dengan kanak-kanak. View malam memang tenang tengok air kolam. Fiuhh best.

  

Food

Memang penting kene makan food yang sedap semasa bercuti. Alhamdulillah even tak banyak sangat buffet choices masa dinner still kenyang. Breakfast memang awesome. Makan pun menghadap laut. Lot of choices.

Cuma masa breakfast kat depan pantai tu lalat banyak bila orang start turun makan. Ok geli. Tapi bagi yang turun awal macam aku around 7 am lalat tak de, lalat tak bangun lagi. Hahhahaha.


Water theme park

Tak banyak pun mainan dalam theme park tu tapi dah cukup buat aku yang penakut ni. hahahha aku rasa pertambahan usia kot aku jadi penakut. 

Tak berani yang tinggi-tinggi ni. Ikhwan tak payah cakap la. Even dah kecut pon still tak mau naik.

Pantai Morib

Memang tak jauh dari tempat kitaorg hotel, 5 minit je kot. So petang after check in melepak la di pantai minum-minum sambil tunggu nak maghrib and dinner. Dinner malam tu sungguh naseb baik sebab after selesai je makan tetibe bau busuk tak ingat. 

Memang dah jangka akan ada bau busuk tu so cepat-cepat lari balik bilik. Mujur sliding door tutup. So memang tak masuk bau. 

So far itu la keburukan dia. Busuk tak leh nak describe rasanya dari kandang haiwan. Tak bernafas. Balik dinner tengok tivi and tidur.


Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Kata-kata yang lemah dan beradab dapat melembutkan hati dan manusia yang keras.

Terima kasih sudi comment.

Catat Ulasan (0)