Nuffnang BH

Oct 4, 2012

lumrah hidup


As salam,

Semalam aku gaduh dengan laki aku. apeda gaduh dengan laki pun nak bagitaw satu dunia. Aku peduli apa. Tapi itula nak bgtaw jugak la ni. Gaduh-gaduh nak lepaskan perasaan la kan. Sebab penat, tak cukup rest, banyak kerja, emosi di tempat kerja yang tak stabil dan berbagai lagi. yela tekanan hidup yang memuncak buat aku tak balance. Eh nak jatuh. Ha camtu la.

Takde isu kat sini sebenarnya aku nak bagitaw, kalau dulu; umur below 25 aku selalu marah and mesti make sure apa yang aku marah tu mesti aku bgtaw mangsa marah aku tu. Selagi tak bgtaw; aku tak tenteram. Skang umur dah 27; aku dah berubah. Yeah aku marah masa bergaduh je. Masa kejadian la. Then apa yang terbuku aku tak luah dah. Buang masa ok. aku tak bercakap dan aku lebih rela diam. Diam itu lebih baik.

Skang zaman umur meningkat suka buat kerja yang simple2. Malas nak pusing2 nak bebel panjang lebar. Buang masa dan tenaga je.

Bersabar itu tiada rugi. Dan dalam bersabar itu teruskanlah usaha lagi. kita tidak tahu apa yang Allah susun untuk kita. Tetapi kita mesti tahu, bahawa Allah hanya susunkan yang baik-baik sahaja buat kita!. Bersangka baiklah kepada Allah dan bersabarlah.