Nuffnang BH

Jul 3, 2012

minggu yang lepas


As salam,

Sejak semalam hati melonjak-lonjak nak menulis. Last Sunday ari lahir ikhwan yang ke 10 bulan, dan hari tu jugak budak mata bulat tu kene demam ruam. Kesian dia. Comot muka. Merah-merah. Mula-mula aku tak taw. Then on Saturday ruam merah-merah semakin menjadik. Abah dia belikan air kelapa buat mandi dan kasi minum sikit. Alhamdulillah dia semakin ok. Hari isnin mintak adik aku jagakan. Kesian pulak ikhwan hantar ke rumah pengasuh masa demam. Dia memang kuat merengek kalau demam. Nak orang sentiasa ada dengan dia.

Owh ye, Saturday tu berjalan sakan mencari baju raya untuk ikhwan. Plan nak beli terus je, tapi bila Nampak banyak sangat pilihan jadi rambang mata dan bertangguh pulak sebab takut tempat lain ada offer lagi best. Pastu, end up beli je baju sehelai. Yang lain tangguh dulu. Untuk aku dan suami tak tahu la bila nak beli.

Ahad jugak kawan-kawan ajak main bowling. Kawan-kawan fstep dulu. Alhamdulillah jugak hubungan masih rapat. Boleh duduk makan semeja. Kalau dulu perjumpaan pertama aku pas kad kahwin pada kawan-kawan tapi kali ni giliran kawan aku lagi seorang. Mamat Kelantan pasangan dia jugak orang Kelantan. Semoga hubungan mendapat keberkatan dan berbahagia ke akhir hayat. insyaAllah.

Minggu lepas banyak pergolakan di tempat kerja. Macam-macam sampai aku jadi tak waras. Aku ambil jalan mudah dengan berharap yang terbaik. Allah jadikan/takdirkan begini. Jadi aku mesti yakin. Semangat bekerja sangat la merudum. Macam-macam faktor menyumbang. Rakan sekerja, orang atasan dan sekeliling. Aku berdoa sangat ditunjukkan jalan. Jalan yang benar. Aku dah bosan macam ni. Semoga Allah permudahkan aku nak berkhidmat sepenuh masa untuk keluarga. Amin.

Pagi tadi kiah mesej aku. Pasal kandungan dia. Dia baru lepas scan baby dalam perut. Doctor cakap anak dia songsang, pada bulan ke-7 sepatutnya kepala baby ada di bawah. Tapi anak dia still tak nak pusing. And doctor tak galakkan kiah berurut betulkan kedudukan baby. Bahaya katanya. Dan jugak dia nasihatkan suh ceaser je nanti. Bagi aku doctor bukan Tuhan nak tentukan segalanya. Allah ada. Masih ada masa untuk dia berusaha. Ada jugak aku search kisah-kisah baby songsang dan aku rasa bersemangat nak nasihat kiah.

nisa n rafiq

nisa lagi

tempat kejadian


auntie atun

ikhwan as batman

yang sempat turun..kak G, atun, n mas



muka mcm mawas

1 comment:

  1. Wah.zul da nak kawen. Bes a korg dpt men boling hr tu

    ReplyDelete

Terima kasih sudi comment.