Nuffnang BH

Jul 10, 2012

Adil bukan aidil ok



Adil bukan aidil ok

Taw tak aku keciwa dengan kerja. Kenapa aku kecewa. Kecewa dengan orang sekeliling. Maksud aku orang yang direct and indirectly effect my kerja. My performance. Aku jadi malas dan aku jadi fed up. Apakah aku perlu gila sama macam mereka? Cukup kalau diaorang tak kacau hak aku. masalahnya..ermm masalah..tak taw la apa masalah. Overall is ADIL. Bila ADIL tiada maka banyaklah orang yang zalim lahir. ZALIM ialah meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya. Mungkin sedikit berfalsafah entry kali ni.

Aku cuba jadi cool bila ADIL tiada kat tempat kerja. Buat-buat tak pa asalkan tak ganggu aku. rupanya aku jugak jadi mangsa orang yang zalim. Orang yang tertindas. Orang yang dizalimi. Bila ditindas maka perasaan itu amatlah tidak bagus. Macam pisang yang sudah terlalu masak atau pun pisang lembik yang dipijak-pijak. Eh pisang?

Ok aku pasang lagu omputih sebab aku meluat dengar orang cakap kat phone kuat-kuat. Macam orang gila. Macam dia seorang busy. Yeah. Buat-buat busy. Sekarang keadaan aku masih Selamat. Selamat untuk aku tak mengamuk. Tunggu je la masanya. Aku akan pergi. Eh macam nak mati pulak. Maksud aku bila Allah izinkan rezeki ku di tempat lain maka aku akan pergi jugak. Ke tempat lain. Tempat yang lebih ADIL. Mungkin kurang ADIL tapi masih ada ADILnya. Terfikir macam mana nak teruskan survive. Nak selamatkan diri. Selamatkan punggung masing-masing.

Pernah tengok tivi cerita orang atasan jahat nak mampos? Pastu asyik menang je, then tak kantoi-kantoi. Aku alami itu sekarang. Aku tak taw rela life akan ending sama macam drama dalam tivi tu ke tak. Tapi aku harap la sama. Which is happy ending. Tapi kan... Allah itu Maha Kuasa. Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Allah tahu yang paling tepat. Tak pernah lambat dan tak pernah cepat jadikan sesuatu. Maka dengan itu aku bersenang hati menerima kezaliman yang berlaku. Aku dah puas tentang dengan merusuh dalam hati, tak redho dengan apa berlaku dan kini aku berserah.

Usaha aku buat?

Aku dah bercakap dengan orang yang sepatutnya. Aku bagi pendapat aku. so harapnya kebaikan yang terjadi. berharap. Sehingga aku berhenti berharap.  


No comments: