Nuffnang BH

May 3, 2012

semuanya pinjaman


Malam semalam, sejam sebelum masuk hari ni dapat panggilan dari kampung, my MIL masuk wad. Stroke attack. Risaunya hati. Lepas dapat call tak dapat tidur. My husband lagilah tak tenang tidur. Mahu ikut balik tapi dah bercuti lama, pending kerja yang kene submit since last week. My manager pun senyum masa aku submit kerja awal pagi tadi. Dah taw buat salah so cepat-cepat kasik la. Then my husband balik dengan abang dia je. Car pool. Tenang hati ada yang teman suami.

So tadi call my husband cakap, MIL dah ok. Alhamdulillah darah dah turun. So tak lama rasanya duk hospital. hati ni sangat risau. If anything happen to mak, n my mak; macamana nak hadapi hidup ni. Abah Allah dah amik, mak nyer turn bila-bila masa je.

Tadi adik jugak call yang my mak sakit di kampung. Aku terpegun. Aku sedih. Aku macam hilang arah sekejap. Dugaan my mak kuat sangat. sakit tak henti-henti. Mak kuat. Mujur. Tapi kalau mak dah tak kuat macam mana? Ya Allah.

I know that all this that i have semuanya pinjaman. Sekejap sahaja Allah bagi nikmat sebab hidup kat dunia ni pun sementara saja. Akhirat jugak yang abadi. Sebab tujuan utama adalah untuk dunia akhirat. Bukan dunia disini.

Ya Allah, Kau berikanlah peluang aku berkasih sayang, berbalas jasa, dan menyenangkan hati ibu ku. Berikan lah aku kekuatan untuk membalas segala budi dan jasa ibuku. Tanpa ibu, tiadalah dunia dan syurgaku.