Nuffnang BH

Apr 26, 2012

ayuh..eh mcm apa da...


ehsan google image


Kenapa hati mudah tak tenang?
Sebab iman tak kuat, asas mudah goyah..amalan wajib ditinggalkan.

Kenapa diri cepat marah? Cepat melatah?
Kurangnya rasa sabar dan terlalu mudah dipengaruh syaitan.

Siapakah yang paling malang?
Orang yang tidak bersyukur.

Adakah masih ada peluang untuk orang yang salah kembali ke jalan yang betul?
Masih ada jika keinginan bertaubat masih ada. Yang penting HIDAYAH.

Adakah orang bodoh di dunia ini?
Ada.

Apakah jawapan kepada semua masalah?
Allah.

*itu soalan-soalan yang aku tanya diri sendiri dan aku jawab sendiri jugak. Harini. Pagi tadi mulanya hari yang aku rasa agak teruk. Aku tersasar. Aku menjadi keras. Keras hati dan keras kepala. Aku harap aku jadi lembut bila aku pandang anak aku bila aku kat rumah nanti.