Nuffnang BH

May 9, 2011

simptom K disekeliling aku


Keikhlasan.

Harini mencari pengertian ikhlas dalam hidup aku selama ni. Ikhlas ke atas setiap perbuatan dan perkataan aku hamburkan pada orang sekekliling. Ermm. Kalau ikhlas mesti tak mengungkit, kalau ikhlas mesti tak menyesal, kalau ikhlas mesti tak rasa perasaan macam ni. Hantuk kepala ke dinding laju2 supaya darah kepeningan ni keluar cepat. Confuse.

Kesihatan.

Dah masuk hari kedua demam selesema, tidur malam tadi pun terjaga sebab sesak nafas. Tidur sampai pagi bukak kipas. Gila kental sampai sakit kepala otak menahan sejuk. Bertahan untuk tak makan ubat. Kasihankan Qaseh.

Kekenyangan.

Berjaya menyumbat perut dengan sebijik pau bertitik merah; pau inti kacang. Kemudian minum air masak agak banyak supaya rasa lapar cepat berambus pergi. Hati menjeruk rasa. Kasihan Qaseh, sabar ye, nanti malam mama makan lagi.hiks.

Kekesalan.

Tak elok menyesal atas apa yang dah kita lakukan. Benda dah nak jadi. Bukan kita dapat menghalang. Kalau manusia itu tahu apa kesan dan akibat masa hadapan, nescaya manusia tidak akan gunakan perkataan kekesalan/ menyesal.

Kebengongan

Andai dapat diputar masa, aku akan! Andai dapat ditarik kata-kata, aku akan! Andai dapat mengubah segalanya, aku akan!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi comment.