Nuffnang BH

Oct 11, 2010

...SEBAB....

Setiap manusia yang bertindak balas, menjalani kehidupan tidak kira normal atau pun tidak, yang memang dan akan membuat keputusan, yang dinamakan manusia yang hidup pasti ada SEBAB bila melakukan sesuatu. SEBAB yang hanya empunya diri mengetahui baik buruknya, SEBAB yang membuatkan diri percaya dan yakin yang ia adalah benar. Jadi orang lain tidak berhak mempertikaikan bila empunya diri mengambil keputusan atas dasar SEBAB.

Dan orang lain juga wajar untuk menghormati SEBAB itu. Atas dasar itu aku mendiamkan diri. Memberi berjuta peluang kali biar pun hati dilukai. Berdiam diri bila keputusan yang di ambil empunya diri menyakitkan hati. Atas dasar hormat.

Kepada sahabat. Sabar aku ada had nya. Kamu bersahabat dengan aku tapi kamu penting kan diri sendiri. Kamu janjikan sesuatu tapi kamu mungkiri dengan berdiam diri. Aku juga harus diberi peluang untuk bersuara. Menyatakan perasaan aku. jika kamu terbaca entry kali ini dan kamu yakin aku bercakap tentang kamu aku mohon kemaafan. Tiada hati lagi.

Aku doakan kau bahagia.

1 comment:

Terima kasih sudi comment.