Nuffnang BH

Aug 17, 2010

BerPuasa

Owh dari pagi lagi hati terlonjak2 gembira nak menaip sesuatu di blog. Sempena ramadhan kali ini syukur masih lagi diberikan peluang untuk beribadah. Sgt seronok walaupun banyak perkara berubah (berubah ke..mcm sm shj). Sebelum masuk bulan ramadhan lepas saya telah berbuat jahat. Ye sgt jahat jadi saya tanam niat dlm hati saya nak jadi budak baik. Jauhi laranganNya.


Puasa kali ni so much different if i compared dgn last year. This year tekak tak terasa nak makan macam2. Tidak berapa sukakan nasi (setelah pulang dari Beirut) selera bertukar wajah la. Bukan berdiet tapi mungkin kerana dah lama makan nasi, bayangkan hampir 25 tahun hidup tak pernah miss makan nasi. Wahh lama tuh. til now realised yg sy sudah makan bnyk nasi.

Hari ini hari ketujuh umat Islam berpuasa. Saya masih belum merasa erti puasa sebenarnya.
Hati lebih tenang berada di tempat baru. Jauh dari bisikan-bisikan syaitan dan syukur merasa lebih selamat.

Saya harap saya diberikan peluang berbuka bersama tunang tersayang tahun ni. Kali pertama menyambut ramadhan sebagai tunangan orang. Rasa sedikit berbeza dan pastinya bahagia. InsyaAllah. Rindukan emak dan abah. Rindukan abang. Rindukan suasana keluarga yang besar berbuka puasa bersama.

(tetiba rindukan MrHamburger Beirut)

No comments:

Post a Comment

Terima kasih sudi comment.