Nuffnang BH

Jun 29, 2010

ya

ya aku tahu aku dalam kesusahan, aku merintith aku tertindih. puas aku meratap. perlu ke aku ceritakan kepada semua yg aku betul2 terseksa disini?
perlu ke aku dedahkan yg nasib aku lagi teruk dari semua org? ya mmg betul, di suatu sudut kehidupan aku di hentam teruk dgn ujian, tp sudut yg lain aku diberikan kemudahan dlm kesulitan.
jadi tidak benar jika aku berlanjutan menyalahkan apa yang terjadi. dek kerana satu musibah yg berlanjutan yang tidak tahu pengakhiran yang aku sendiri xpasti mampu atau tidak aku teruskan.
bila memberi nasihat, perasaan itu berbeza, sama juga yg menerima nasihat. perasaan, anggapan dan pegangan kdg2 boleh lari dr prinsip kehidupan.
aku tahu apa perlu aku buat, tidak perlu melatah dgn ujian. aku harus terus pandang ke hadapan. buangkan perasaan tidak berguna...