Lazada Online Revolution Blogger Contest 2017

Rodiah Amir

Lazada Online Revolution Blogger Contest 2017

Siapa yang dah terjebak dengan Online Revolution sales oleh Lazada? Meh high five sekali. Sebab aku pun memang terjebak. Masa tak ada sale pun hanyut dengan godaan inikan pulak tengah Sale yang sedang berlangsung dari 11 November sehingga 14 December 2017. Tengok jela harga barang-brang dia memang geram je nak beli. 

Tak ketinggalan, Lazada juga telah menganjurkan Online Revolution Blogger Contest khas untuk blogger untuk berkongsi pengalaman shopping di Lazada. Jom ramai-ramai join sebab Lazada kata semakin ramai yang join hadiah mungkin akan ditambah lagi.

Untuk blogger yang join kena jawab beberapa solan dari Lazada dan boleh baca detail dekat sini Lazada Blogger Contest



Soalan-Soalan Wajib Lazada Online Revolution Blogger Contest 

Jom jawab soalan Lazada tanya ni.  

a.Do you remember the first product that you ever purchased online? What was it and how was your experience?

Tak ingat first product tapi antara product ter awal aku beli adalah 1TB External Portable HDD jenama Lenovo. External ni memang aku guna sampai la sekarang. Simpan segala gambar dan juga movie-movie favourite. Berbaloi-baloi harga sebab kalau compare kat luar agak mahal.




b. Which types of products would you prefer buying online?

Kalau dulu aku addict hanya kepada gadget dan barangan rumah, sekarang dah ada anak, antara barang yang aku beli online adalah semestinya pampers dan susu formula. Tak payah nak susah-susah shopping kat kedai dan harga lebih jimat. Pastinya jenama PetPet jadi pilihan.

c. What to you love about online shopping?

Option available dan less hassle sebab kalau nak shopping kena bawa anak kecil sangat lah limited masa nak beli. Tak sempat nak belek barang anak dah tantrum. Naya sungguh. Jimat kos, masa dan tenaga. Emosi mak-mak terjaga ya. Itu paling penting.

d. Which products did you buy or are you planning to buy on Lazada during the Online Revolution sales

ok ada dua benda yang aku idamkan dan plan nak beli. Satu untuk business dan satu lagi untuk mengisi masa lapang aku iaitu baking.  Aku suka makan . so sesuai nak beli. Dan mungkin lebih dari ni nak beli. Nak cari lagi external hard disk yang under my budget. In sha Allah.

 Yang light studio ni aku nak guna untuk ambil gambar product aku jual sekarang ni. kecik molek kire ok la guna untuk biasakan diri. so excited nak cuba. 


lepas ni tak payah sakit tangan nak pegang hand mixer. yeay. Berbaloi dengan harga kalau tengok description product ni. Nak pulak brand Singer. kira ok la dengan budget aku. 


Tarikh tutup contest 14 December ni tau. Rugi tak join. 

Good luck untuk diri sendiri dan semua yang join.



Tags